Falcon har et kæmpe netværk af frivillige kræfter - over 100 faktisk. Enten i form af hjælpetrænere, shopassistenter, webmaster, SoMe, Sponsorkontakter, holdledere, trænere og mange flere. Der er store og tidskrævende opgaver, men der er også små og hurtige opgaver.
Her følger en oversigt over, hvor vi i Falcon engagerer eller gerne vil engagere frivillige arbejdskræfter, så hvis der er noget, der taler lige netop til dig, kontakt vores klubchef på klubchef@falconbasket.dk.
Vi kan helt sikkert finde noget til dig, og vi glæder os meget til at møde dig.
TRÆNER
Formål: Tage ansvar for at træne et hold, være assistenttræner eller hjælpetræner.
Arbejdsopgaver:
Antal frivillige: Ingen maks.
Tidsforbrug: 1 ½ - 3 timer ugentligt.
Kompetencer: Vi har forskellige niveauer fra ca. U9 og op, så du skal være basketballkyndig og god til at lære fra dig, hvis du skal træne de spillere, der spiller på højere niveau. Ellers skal du såmænd bare ville basket og børn.
HOLDLEDER
Formål: At tage ansvar for alt det, der ikke foregår på banen.
Arbejdsopgaver:
Her er mange opgaver hvorfor det er en god ide at være flere holdledere:
Antal frivillige: En eller flere pr. hold
Tidsforbrug: Et par timer om ugen
Kompetencer: God til at organisere og kommunikere – og prioritere opgaven
DOMMERBORD
Formål: At dække ind når det er svært at finde dommerbordsofficials
Arbejdsopgaver:
Antal frivillige: Ingen maks.
Tidsforbrug: En kamp eller grand prix stævne af varighed 2- 3 timer
Kompetencer: Hvis mesterrækkekampe skal man være bekendt med den opgave af de tre opgaver man tager. Hvis det er til et Grand Prix stævne, kan man læres op på dagen (ingen 24 sek.)
MVP SUPPORT (digital protokol)
Formål: At hjælpe medlemmer med MVP.
Arbejdsopgaver: Svare på spørgsmål fra brugere og være til stede ved dommerbord hvis man har lyst
Antal frivillige: Så mange, der har lyst.
Tidsforbrug: Hvis I er flere, kan det være en time om ugen i nogle perioder og mest her i starten.
Kompetencer: Du skal være hjælpsom og dygtig til MVP.
WEBANSVARLIG
Formål: Opdatere og holde liv i Falcons hjemmeside.
Arbejdsopgaver:
Antal frivillige: 1 eller 2.
Tidsforbrug: Nogle timer i starten, men fremover ikke meget. Med mindre du har lyst til at lægge en masse arbejde i det
Kompetencer: Hjemmesiden er lavet i Holdsport, så enten kendskab til Holdsport eller teknisk snilde vil være en fordel. Eller bare du er motiveret, så går det nok.
SoMe – TEAM (sociale medier)
Formål: Udarbejde en SoMe strategi og holde den i live.
Arbejdsopgaver:
Antal frivillige: Et team af 3-5 personer
Tidsforbrug: (forslag til proces) Teamet mødes med klubchef og afdækker kompetencer og afstemmer forventninger til opgaven og teamet. En strategi sammensættes (varighed ca. 2 timer) Indsamle og planlægge rækkefølgen, hyppigheden og indholdet af posts (?) Løbende opdateringer på FB og Instagram (?).
Kompetencer: Kendskab til administratorværktøjer på FB og/eller instagram. Have interesse for SoMe. Skal kunne skelne god kvalitet fra dårlig på billeder, som indsendes fra medlemmer. Input til posts kan komme fra alle via en mail: some@falconbasket.dk og ikke alt skal postes. Er tro mod Falcons kommunikationsværdier som præsenteres på første møde.
SPONSORATER
Formål: At søge midler
Arbejdsopgaver:
Antal frivillige: 1 eller 2
Tidsforbrug: Det kommer an på, hvor erfaren du er – ca. nogle timer pr. ansøgning.
Kompetencer: Erfaring med eller lyst til at hjælpe med at skrive ansøgninger til fonde.
MERCHANDISE TEAM TIL HALSALG
Formål: Sælge spillertøj og merchandise i Bülowsvejhallen
Arbejdsopgaver:
Sætte shop op og sælge og lukke ned igen i depotet i Bülowsvejhallen
Antal frivillige: ca. 10 så det maks bliver en vagt om måneden
Tidsforbrug: Ca. tre timer en gang hver sæson
Kompetencer: Du skal være sød og imødekommende.
MATERIALEANSVARLIG
Formål: Sørge for at der er de materialer i hver hal, som vi skal bruge. Lige nu har vi en praktikant, så det vil være i samarbejde med vedkommende.
Arbejdsopgaver: Ugentligt tjek på materialer i en hal (man er kun ansvarlig for en hal. Opfyldning og flytning af materialer fra lager til hal
Antal frivillige: ca. 10 så flere kan tage sig af det
Tidsforbrug: Et par timer om måneden
Kompetencer: Bare det at du har lyst er kompetence nok i sig selv
EVENTMEDHJÆLPER
Formål: At hjælpe til under afvikling af sociale begivenheder
Arbejdsopgaver:
Kan variere fra at sælge billetter til at hælde saftevand op. Det er også muligt at vi opretter et team, der arrangerer vores sociale begivenheder, det kan du også være del af
Antal frivillige: Så mange vi kan finde
Tidsforbrug: Det afhænger af begivenheden men mellem 1 ½ time – 5 timer pr. gang.
Kompetencer: Bare det at du har lyst er kompetence nok i sig selv